Saturday, November 20, 2010

macam2 la

pagi2 pijan chat aku ckap jebe eksiden...terkejut aku dgor...nasib jebe tuh tkde pape...jebe tuh dhla kepala batu degil ya amat..yg pijan riso jebe tuh eksiden gune kete dye..mne tak pening kepala si pijan tuh...mau ngamuk mak ayah pijan lek dr haji nty..mne tak nyer nih kali kedua jebe rosakkan kete pijan...pijan siap sent aku gmbo ag..seram aku tengok kete tuh..mmg hancus..aku pown tk sabar nk g tnyer n bebel kat jebe tuh...haha dah macam akak dorg lak aku nih..bukan ape syg ke member..dua2 lak member aku,,so aku kene dgor dr dua pihak..yang jebe tuh ckp dye tak drive laju(macam tak caya jek aku nih) dye juz cakap stereng tk bfungsi masa nk ngelak...katanya la..aku pown mengia jele..abes dye cete mmg pluang aku la membebel "yang ko tuh kenapa gatai ngat gune kete pijan,ko taw kan pijan tak bg,gedik ngat nk gune. Kan skg dh susa ngan geran n insurans nyer tkde ade kt mak ayah dye...cmne nk hntr repair kete tuh...ko nty pndai2 la jwab ngan mak ayah dye,ko tak kesian ke kt pijan tuh ngah serabut ngan mcm2 mslh,nih timbul ag masalah,nsib bek ko tuh tkde pape,dah pasni jgn nk gedik2 bawak kete dye kalo dye tak bagi..tuhla balasan gune kete klo org tk bagi" aku pown tk cye aku berani ckp cmtu..hihi...lom dgor mak ayah pijan bebel ag..tunggu jele jebe..aku juz doakan mnde nih tak berlaku dh la

mmg hancus...

hepi2 bler kali pertama selama hampir sbulan mak abah aku g haji..abah aku ckp ngan aku...menitis gak la air mata nih..terharu sgt..mak tak sihat demam2 suara pown tkde..hope mak cepat sembuh...mak abah cepat la balik..windu sgt kat mak abah..huhu...windu nk gosip2 ngan mak abah...hehehe...tkpe2 aku sabar menunggu 17 hari lagi~~~~

Thursday, November 18, 2010

aku wAn!ta b!asa

Kepadamu yang akan menjadi pendampingku kelak..Terima kasih kerana telah memilihku di antara ribuan bidadari di luar sana yang siap untuk kamu pilih.. Padahal kamu begitu tahu, aku hanya wanita biasa, yang sangat jauh dari sempurna.Kerananya ku ingin kamu tahu, aku bukan wanita yang sempurna, aku begitu banyak kekurangan. Maka ketahuilah..

Kepadamu yang akan memilihku kelak.. 

Aku tak sebijak Siti khadijah, kerananya ku ingin kamu tahu, aku akan saja  berbuat salah dan begitu menyedihkan. Maka ku mohon padamu, bijaklah dalam menghadapiku, jangan marah padaku, nasihati aku dengan hikmah, kerana bagiku kamulah pemimpinku, tak akan berani ku membangkang padamu.. 

Duhai kau yang telah memilihku kelak.. Ingatlah, tak selamanya aku akn cantik di matamu, ada kalanya aku akan begitu kusam dan hodoh. Mungkin kerana aku begitu sibuk di dapur, menyiapkan makan untuk kamu dan anak-anak kita nanti –Insya’Allah-. Maka aku akan tampak kotor dan berbau asap. Atau kerana seharian ku harus meguruskan istana kecil kita, agar kamu dan anak kita dapat tinggal dengan nyaman dan damai. Maka mungkin aku tak sempat berdandan untuk menyambutmu sepulang bekerja.. Ataukah kamu akan menemukanku tersengguk-sengguk saat mendengar keluhan dan ceritamu, bukan kerana aku tak suka menjadi tempatmu menumpahkan segala rasamu, tapi karena semalam saat kau tertidur dengan nyenyak, aku tak sedetikpun tertidur karena harus menjaga anak  kecil kita yang sedangsakit, dan ku tau kamu letih mencari rezeki untuk kami maka tak ingin ku mengusik sedikit pun lelapmu.. Jadi jika esok pagi kau mendapatiku begitu letih dan ada lingkaran hitam di mataku, maka tetaplah tersenyum padaku, kerana kau adalah kekuatanku.. 

Padamu yang menjadi nahkoda dalam hidupku kelak.. 

Ketahuilah, aku tak sesabar  Fatimah, ada kalanya kau akan menemukanku begitu marah, menangis , bukan kerana ku membangkang padamu, tapi aku hanya wanita biasa, aku juga perlu tempat untuk menumpahkan beban di hatiku, tempat untuk melepaskan penatku, dan mungkin saat itu aku tak menemukanmu, atau kau begitu sibuk dengan pekerjaanmu, maka bersabarlah, yang ku perlukan hanya pelukan dan belaianmu.. Kerana bagiku kau adalah titisan embun yang mampu memadamkan segala resahku.. 

Ataukah ada kalanya tanganku akan mencubit dan memukul penuh kasih sayang si kecil kerana lelah dan penatku di tambh rengekannya yang tak habis-habisnya. Sungguh bukan kerana ku ingin menyakitinya, tapi kadang aku kehabisan cara untuk menenangkan hatinya. Maka jangan memarahiku kerana telah menyakiti buah hati kita, tapi cukup kau usap kepalaku, dan bisikkan kata sayang di telingaku, kerana dengan itu ku tau kamu selalu menghargai semua yang ku lakukan untuk kalian, dan kamu akan menemukanku menangis menyesali perlakuanku pada anak kita, dan aku akan merasakan ribuan kali rasa sakit dari cubitan yang ku berikan padanya, dan aku akan berjanji tak akan mengulanginya lagi.. 

Padamu yang menjadi imam dalam hidupku kelak.. 

Ketahuilah, aku tak secerdas Aisyah.. Maka jangan pernah bosan mengajariku, membimbingku ke arah-Nya, walau kadang aku begitu bebal dan bodoh, tapi jangan pernah letih mengajariku.. Jangan segan membangunkanku di sepertiga malam untuk bersamamu bermunajat pada Kekasih yang Maha Kasih.. Jangan letih mengingatkanku untuk terus bersamamu mendulang pahala dalam amalan-amalan sunnah.. Bimbing tanganku ke JannahNya, agar kamu dan aku tetap bersatu di dalamnya. 

Padamu yang menjadi kekasih hati dan teman dalam hidupku.. 

Seiring berjalannya waktu, kamu akan menemukan rambutku yang dulu hitam legam dan indah, akan menipis dan memutih. Kulitku yang bersih akan mulai kereput. Tanganku yang halus akan menjadi kasar.. Dan kau tak akan menemukanku sebagai wanita cantik, yang kau khitbah puluhan tahun yang lalu.. Bukan wanita muda yang selalu menyenangkan matamu.. Maka jangan pernah berpaling dariku.. Karena satu yang tak pernah berubah, bahkan sejak dulu akan terus bertambah dan kian bertambah, iaitu rasa cintaku padamu.. 

Ketahuilah.. Tiap harinya, tiap jam, minit dan detiknya, telah aku lewati dengan selalu jatuh cinta padamu..Maka, cintailah aku, dengan apa adanya aku.. Jangan berharap aku menjadi wanita sempurna.. Maafkan aku kerana aku bukan puteri.. Aku hanya wanita biasa.. 

Thursday, November 11, 2010

yeAh baL!kkkk10000x

video
Peh part nih paling aku tak suke biler kene kemas barang sampai bilik nih kosong...orang hepi jek nak balik..tapi aku balik ke tak sama jek...huhu adeh,.,,,satu malam kot smlm aku layan mamat nih nyanyi..gila la best...terpikat jap..tapi sayang dia tk tunjuk muka...aku rse dye nih ag best kot nyanyi dr penyanyi sebenar...byk ag video aku tak tgok..tkpe2 cuti panjang leh layan dye nyanyi..hik2

Sunday, November 7, 2010

bila masa kan tiba..

tiap kali saya pegi shopping complex..kalau ada shop yang ade dress labuh yang cntik2..msti saya akan try usha2...lam hati "bler la saya nak dapat pakai baju nih"huhu..nk beli tuk dinner takut tak terpakai jek..huhu..siyuz mmg tringin..tapi ade ke size tuk saya..slu yang pakai dress nih org2 slim jek..nih rase nk diet ag nih..huhu...masa kawen akk aku..jeles kot tgok dye dpt pakai dress labuh yang kembang tuh..nih tak bermaksud saya tak sbr nk kwen yerk..saya nk pakai utk pape majlis bkn tuk kawen..mmg jauh sgt la terfikir...kan best dpt pki dress cam ct kwen tuh..cam cinderella..kalau banyak wit dah lama dah saya beli..tp wat mase nih usha2 jele..huhu
siyuz..cantik nya..tp nih nmpk cam pengantin lak..tak kisahla
dress nih nampak simple...

Saturday, November 6, 2010

Unstoppable~~~~best wooo


peh best woo cete nih....thanks mira,balqis n bond teman aku gi tengok wayang...rasa cam nak tengok lagi jek..first2 kte buntu kan nak tengok crita apa..men pilih jek...kire tak salah pilih movie la nih...sorry pakcik kat sblh aku..haha terjerit tadi tyme part suspen...cuak kot tyme tuh...lagi2 tyme chris pine tercedera..sian hero cete tuh...huhu..peh hensem nyer mamat chris pine nih..ngeee..terpikat jap...hahaha..dari pada awal sampai habis cerita tu sal kereta api jek..mmg tak rugi la klo tgok kt wayang..kat abg sbelah mira td...berlagak sungguh kamu yerk...pdn muke pop corn abis cepat...mula la terliur tgok ktowg mkn..wuekkkk

pakwe saya..haahaha

Thursday, November 4, 2010

hati saya gembira...

~~~~~~~~~~~~~~~~~
hepi sgt rini bler my bestfrenz dtg melawat saya
siap bwk antara my fav drink jugakla..air tebu yang awk sndiri buat..ngee
hahaha thanks wak..even jumpe jap jek tadi...sbb awk tkleh lme2 kan...
konon nk g mkn kfc sme2
tp kete awk ade mslh kunci..
tpkse la awk tggu saya kt parking park then saya kene nek atas g kfc sorg2...
hahaha dh lme kot mengidam cheezy wedges...
dpt gak kte share story rini same2
sorry terbahan sal awk ngan girl yg awk suke tuh hehehe
even kdg2 trse..bler awk dh ade girl tuh..
awk slu bz sbb lyn girl tuh
awk slu bnding kan sy ngan pmpn tuh
sya tk sama ngan dye k...
sya pown jenis tk suke org bndingkan sya ngan pmpn len
sya taw dye lebih baik dr sya..thats why la awk suke dye huhu
sya tmpg hepi sbb kwn bek sya nih dh mnt ssorg..
hahaha bkn sng sya nk dgr awk ckp
"saya suke la tgok sorg pmpn nih"
hope girl tuh leh suke awk
all the besh,sya sntiasa doakan kwn bek sy ni
~~~~~~~~~~~~~~