Wednesday, December 29, 2010

29 disember 2007

haaacummm..seharian rini aku terbersin..selsema teruk..huhu bdn pown suam2..jgn demam dhla..nanti mak risau pulak...smpi kan rini tak dpt nk pay attention 100%...
pensyarah : sebelah hazirah tuh sape yerk?
aku : sy???hmm aisyah
pensyarah : ok aisyah..ape mksud ejensi??
aku : erk..skli jtuh buku aku...huhu(adeh ape aku nk jwb nih)...pihak yang diambil utk melakukan sesuatu
pensyarah : aisyah saya nak ayat penuh
aku : (adeh ayat penuh cmne lak nih)hmmmmm
pensyarah : ok ade spe2 nk bantu...kalau tak saya tarik balik result law sem lepas..
aku : (alamak cpt la spe2 angkt tgn...huhu..syg ooo riso aku sem lepas...)
pensyarah : aku alin ape jwpn dye
aku : (peh slmt aku)
waaaaa...kenapa ntah rini idea tak terkeluar...sikit2 hacum...jd tak selesa nak blaja..huhu
actually kt blog rini aku nak cete sal PLKN.. i know that sume org taw sal PLKN...msuk rini dah 3 tahun sudah berlalu kenangan yang paling2 best tuh..masa malam before aku nak pegi tuh..mmg aku ngis smpi kan tak leh tido..taknak pegi punyer pasal...pk punyer pk..pujuk hati nih utk pegi...sebenarnyer byk giler cete sal PLKN...kalo kumpul punyer kumpul boleh wat novel kowt..hahaha..aku cete yg best2 jele..aku dilantik menjd ktua dorm..mula2 tuh pk tugas tak besar mne pown...tp bler dah hari2 wat keje...susa gak sbnr nyer...dak2 dorm wat hal..aku kene kaw2 dlu...tp mrse la mndi lam kolah yg besar tuh...pdhl warden dh ckp dilarang berenang2 dlm kolah..tp aku pown nakai jugak...first2 aku kt PLKN aku pnh kene jd model bju loreng..mber2 aku gelak jek...siap leh ckp.."tahniah la ma leh jd next top model"..waaa kejam nyer..malu kowt dpn wira..mama??aha mesti ttnyer2 npe dorg pgil aku mama...jwpn nyer...dorg ckp aku nmpk matured..ag2 bler jge dorg2 nih..haha mybe kowt..sometimes aku nakal2 gak...siyuz kat sne aku tak rapat sgt ngan sume org...masa PLKN aku ramah dgn org yg aku rpt jek..aku ade 9 mber yg sgt2 rapat...nik,ambu,hada,wani,fana,fairuz,pingu,shila,dan syada..ur group nme nyer gentap semarak 2008...pelik kan nme...hahaha...mne2 ktowg pegi mmg ber10..sedey n hepi bersama2..ktowg pnh wat water cnfident 10 org dlm stu bulatan..tyme tuh leh nmpk perangai msing2 yg not selfish...syg sgt kat kamoo semua...cam PLKN len wat aktiviti yg sme rempuh halangan(yg mcm askar tuh),kayak,flying fox,kelas cb,kelas kenegaraan,kelas kebudayaan,kelas integriti,community services( pegi sekolah rendah,ladang nenas(merasa la keje kt ladang..terjatuh dlm lumpur sumenyer kngn)),latihan fizikal(kawad,senaman) dll...stiap org ditggjwb kan menjadi mcm pak guard mlm...skit woo tido ngan bju loreng ngan kasut boot...kul12-2 berani la ronda..pas dr tuh duk kt blik tb jek...mmg best..i miss mnde tuh sume..byk2 tuh kayak la pling best...wira???hahaha..actually aku terselamat dr bercinta masa PLKN..rmei gak dak2 kapel kat kem..admire tuh ade la..ikhlas ke tak no komen la...first aku kenal wira bernama joy(nama famos die)..die kat sne nakai..pnh la kene denda dpn2 aku..peh malu giler..mmg kt sne mber2 dye gosipkan ktowg..n die penah men gitar kt atas pentas..tercair kejap...die dpt no aku tyme tuh pown sbb mber aku yang bg no....second,wira bnme boy..yg die nih lak usha aku sendiri...mse tuh ngan lepak2 ngan geng2 aku kt tepi pntai..yg geng2 aku nih..mcm dh plan nk g toilet rmei2..yg aku nih tinggal la sorg2 kat atas bangku pjg tuh..sblh bgku ag ade si boy tuh..."hai wak...lme tak nampak" erkkkk aku ade jek kat kem nih....aku senyap jek...juz syum...mcm2 dye ckp...tak give up langsung..mse nk bla tuh...leh lg nk mtk no tepon...pas dr tuh..mmg slu la ternampak die..die pgil aku ngan pgilan putri..biler aku tnyer knpe..die ckp byk sbb...pelik nyer manusia....third wira ialah epul...haa yg nih ensem n chubby sikit..yg mamat nih lak...jiwang sangat2..jumpe aku jek nk mtk kapel..amboi2 ko igt kapel tuh senang ke...abes PLKN mmg lost cnct ngan die...rse nyer tuh jele wira pnh usha2 aku lu..and 0ne more thing,,tipu la klo aku tak pnh mnt someone kan dlu..haha..pnh la mnt dia..nak kata macho tuh..bese2 jek sebenarnya..ktua dorm sma ngan aku..look him so gentle man...tuh tminat tuh..mnt suke2 jek time tuh..sbb mse tuh status aku msih in relationship......wira n wirawati tyme last day sume nyer nanes2..sedey...sbb 3 bulan tuh kami bersma2..tibe2 terpisah..n nw aku jmpe smula kwn2 PLKN aku kt fb..hepi..n lg hepi klo dpt wat reunion rmei2 g kt kem semarak~~~oooo lupe thanks tu ckg2 aku yg byk bg tnjuk ajr....especially umie jaja..yg byk bg nsht kat aku..
training menembak

umie jaja..luv u~~~
malam kenangan terindah(muke lain baru pas nangis,,hahaha)

dorm kami...
gentap semarak

first tyme merasa msuk nwspaper..ngeee

1 comment: